Wilson Open 2019

Wilson Open 2019:

Kaj Lykke Golfklub afviklede lørdag den 13. april – Wilson Open 2019 – for Danmarks juniorelite med deltagelse af 88 drenge og piger fra hele Danmark, heriblandt flere spillere fra DGU`s landshold og udviklingstrup. Der var her også fornemt besøg af Danmarks Europa Tour Spillere Søren Kjeldsen der lagde vejen forbi, da hans søn Emil P. Kjeldsen deltog i turneringen.

Det vestjyske viste tænder med let frost og høj sol fra starten og skiftende frisk vind fra sydøst. De 2 runder trak da også “tænder” ud på deltagerne, der dog kæmpede sig flot rundt på en særdeles fin præpareret bane, årstiden taget i betragtning. Klubbens greenkeeperstab havde gjort et godt stykke arbejde med at få banen gjort så klar som muligt.

Der blev spillet i 3 rækker – en pige og to drengerækker. Vinder af pigerækken blev Cecilie Larsen fra Gyttegård. Vinder i u-16 drenge blev Adam Søndergaard Pedersen fra Ikast Tullamore og endelig vinder i u-22 drenge blev Bjørn La Cour Søborg fra Lyngbygaard. Kaj Lykke Golfklub havde Emil Skydt med i u-22 rækken, som sluttede på en flot 9. plads.

Vi siger stor tak til alle spillere, forældre og hjælpere for en stor opbakning til dette års Wilson Open turnering.