Golfklub viser solidaritet med kræftramt greenkeeper

Martin Wilde mawi@ugeavisen.dk

Solidaritet

Søndag gik alle i Kaj Lykke Golfklub pludselig rundt i ens røde T-shirts med solidariske bemærkninger på brystet. Det var klubbens måde at vise solidaritet med en kræftsyg golfspiller.

Bramming: – Det kom som en overraskelse for mig. Jeg tror min kone og Morten Mortensen har været ind over.

Sådan sagde 51-årige Morten Terkelsen, da medlemmerne i Kaj Lykke Golfklub søndag pludselig alle gik i ens røde T-shirts med forskellige opmuntrende og solidariske udsagn på brystet. Årsagen er, at Morten Terkelsen for en måned siden fik konstateret nyrekræft.

– Min kone og min søn spiller golf her i klubben, og jeg har selv spillet her, men nu er jeg chefgreenkeeper i Esbjerg Golfklub. Jeg føler, jeg har et godt netværk her. Jeg har jo været greenkeeper her, og mange af medlemmerne har jeg spillet fodbold med, fortæller Morten Terkelsen:

– Jeg havde ondt i ryggen og gik til lægen. Så fik jeg besked om, at jeg har kræft. Nu har jeg fået to operationer, og næste trin er, at jeg skal have fjernet den ene nyre.

Officiel spillertrøje

I modsætning til, hvad Morten Terkelsen i første omgang regnede med, så var det nu ikke hverken hans hustru Jette Terkelsen eller golfklubbens manager Morten Mortensen, der fik idéen, men derimod kasserer Allan Skydt med opbakning fra eliteholdet, der har stået bag aktionen.

– Det har været nogle følelsesmæssigt hårde dage, så jeg tænkte, kan vi gøre et eller andet. Det betyder meget for familien, at vi støtter op, siger Allan Skydt.

– Jeg er utrolig taknemmelig for den opbakning, siger Morten Terkelsen.

Det er planen, at der til næste år holdes et arrangement i Kaj Lykke Golfklub, hvor der samles ind til kampen mod kræft. Næste år er de røde T-shirts klubbens officielle spillertrøje, når medlemmer af Kaj Lykke Golfklub spiller turneringskampe.

Morten Terkelsen, tv., der har fået konstateret kræft, ses her ved siden af Allan Skydt, th., der tog initiativet til solidaritetskampagnen med de røde trøjer i Kaj Lykke Golfklub. Foto: Martin Wilde